Ny sponsor!

Jag är stolt över att kunna berätta att mina duktiga hundar fått en ny sponsor- ReDog of sweden! ReDog besitter otroliga kunskaper inom friskvård och rehabilitering och börjar bli kända över hela världen törs jag påstå! Verksamheten bedrivs (mestadels) i Västerås där rehabiliteringsavdelning och butik finns. Jag bor ju där i veckorna och därför är det extra kul att inleda ett samarbete med ReDog!

På friskvårdsavdelningen finns det bl.a water-threadmill, vibrationsplatta och en specialdesignad våg som mäter hur mycket tryck hunden belastar sina olika tassar med. Förutom det så har ReDog ett eget märke som tillverkar bl.a dragselar, täcken och viktmanchetter för att bygga upp hundens muskulatur. Allt utvecklat och designat för hundens bästa.

I spetsen för det hela står Stefan Rosén som är en fantastiskt kunnig, trevlig och omtyckt person. Stefan håller kurser runt om i världen och har alltid ett leende på läpparna! Jag kan inte poängtera hur mycket jag uppskattar att kunna få proffessionell hjälp att bygga upp mina tävlingshundar så att de kan prestera på maxnivå och hålla fysiken på topp.

Excel och Kit har precis börjat jobba i water-threadmill och tanken är att mina hundar ska få utformade träningsprogram för att toppa formen till viktiga tävlingar och att hålla för beslastningen det innebär att vara tävlingshund. Att kunna låta hunden få avslappning eller bygga upp hunden på en vibrationsplatta på drop-in-tider är något man kan göra på Redog och det känns ju bra för oss hundägare som förutom en god gärning för hunden kan luta oss tillbaka i en egen massage-stol under tiden! Vill du ha proffesionell hjälp med friskvård/ rehabilitering av din hund så kan jag varmt rekommendera ReDog- de vet vad de pysslar med!

Tack teamet på ReDog och Stefan för att ni tror på oss!


Besök ReDogs hemsida på nätet: www.redog.se





Här är det Maria Olsson Knutas som masserar Kits mamma Somollis Smilla på en av ReDogs massagemadrasser!
(Bild tillhör www.redog.se)





Kommentarer
Postat av: Åsa o Lovis

Roligt, grattis! Den där vågen skulle Lovis behöva testa. Eller, jag vet redan att hon belastar snett, det syns utmärkt när hon står på balansbollen. Frågan är vad man ska göra åt det?

2010-09-18 @ 20:43:32
URL: http://www.toktassarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0