Flockform


Nu jäklar händer det grejjer i flocken!


Excel går ju på Redog för att vara i toppform till NordM och nu börjar den träningen verkligen ge resultat. Ökad muskelmassa, men framförallt starkare hoppteknik! Det märkte jag igår när jag tränade ute på Västerås BK. Excel har ju en mycket mystisk teknik för att ta sig över hinder. Vi spiller redan tid på det vilket gör att styrka i hopp blir avgörande för att spara tid. Och igår blev jag väldigt nöjd med hoppen! Kändes som innan SM!

En mindre rolig sak är att jag testade Excel för erlichias någon vecka efter VM. Jag tyckte att hon inte kändes stark under loppen med dålig teknik och kraftlöshet mot slutet. Väl hemma har jag funderat på detta och fick det inte helt att gå ihop. Beslöt mig för att testa henne. Det visade sig att hon hade antikroppar mot detta. Dock den lägsta möjliga graden (Ex hade detta 2006 och 2008 också). Enligt veterinären är det inget man behandlar nu utan troligtvis har Excel haft en övergående episod av den sketna sjukdomen nyligen. Tro tusan att hunden inte känns som vanligt på VM! Nu känns dock Excel stark och är busig som vanligt.

Tänk att det ska vara så svårt att fatta när en BC blir sjuk. Det är inte enkelt!!


Kit får också sin del av Redog och det spjälstaketet har äntligen byggt muskler lite överallt! Kit blev röntgad med A-höfter här om veckan också, vilket känns förjäkla nice. Om allt går enligt planerna ska vi debutera i agility under februari om rehaben går som tänkt och hunden känns startklar. Ska bli intressant att sätta henne i träning igen och se vad som smält in i kunskapsbanken sedan juni när vi senast tränade ordentligt. (det är ju för bövelen 4 månader sedan..) Ska bli himla skoj!

Femme går som vanligt kanonbra på träningarna hemma. Hon är en ren fröjd att köra och tar sig an banorna på ett exemplariskt sätt när hon är på det humöret! Tycker hennes grundfart ökat och balansbommens KF likaså. Rättvik och Danmark är kommande tävlingar. Och vi är fan så revansch-sugna! :D

Här om veckan fick jag för mig att anmäla till VP. Och tro inte att det är länge till det VP:t-
Nä, det är i helgen.. Innan detta VP kommer vi ha exakt 5 pass sedan Maj i ryggen. Idiotiskt inser jag eftersom Femmes vallträning varit i stort sett obefintlig. Det sköna är att jag inte behöver jaga GK VP utan kan ta det lungt. Blir hon inte godkänd får jag försöka igen. Men vi kan nog hanka oss runt om vi bara får hem fåren! :D

Jag har just byggt ett hus, men inte lagt grundplattan på stabil mark. Kan bli svajigt. ;) 
Men kul kommer vi nog ha.. Hoppas jag.. ;)

Joplin= bäst. End of that story!

Matten är på boot-camp med sig själv. "Friskis" och joggar. Tänk vad motivation gör för att man ska motionera!

Det var en liten uppdatering om flockformen för de närmast sörjande som undrar hur det går. I övrigt kör jag som en idiot på folktandvården och borrar och gräver guld.

// Dr. Drill-Fill-n´Bill

Kommentarer
Postat av: Elida

Härligt=)

2010-10-29 @ 09:40:45
URL: http://www.freewebs.com/mira-java
Postat av: FinFeo

Go, syrran, go! Vi håller tummar och klor!

2010-10-29 @ 10:10:31
Postat av: Maria

Det är så himla kul att köra tjejerna i tread millen. Saatan va di joppar.

2010-10-29 @ 12:35:46
URL: http://finnbogarden.se
Postat av: Åsa emanuelsson

Stort lycka till :)

Kör på järnet... :)

Lev i nuet ... :)

2010-11-02 @ 09:25:25
Postat av: Eva

3 december!!

Hurra Hurra Hurra Hurra för Veronica idag på 30-årsdagen!!!

Eva

2010-12-03 @ 09:06:33
URL: http://seglinge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0