Oxelösund

Dömde lördagen och tävlade söndagen- kort sagt!

Det var snabba puckar i Oxelösund. Tävlingarna var snabbt avklarade. Troligtvis för att det var många tävlingar denna helg och relativt litet startfält i Oxelösund (ca 45 st i klass 3 large) och för att endast klass 3 arrangerades. Tanken är att lägga ut banorna, men jag får det inte att fungera här. :(
Gör ett försök på hemsidan senare.

Jag kan summera mina banor som att jag är grymt nöjda med dem. De var banor jag själv gärna skulle ha tävlat på om jag ska vara ärlig.Tyvärr var underlaget inte bra, speciellt mot slutet av lördagen (regn) vilket såklart påverkade handlingsalternativen. Mina klass 3 banor är inte "enkla"- så det gäller att ha tungan i rätt mun! :D


På söndagen var det dags för eget tävlande och utomhusdebut.

Hopploppet. Banan var enkel i min mening och det var egentligen bara att "sätta hunden på linjen och skicka."

Femme var först ut. Jag halkade rejält på den leriga banan vid fler tillfällen. Efter första tunneln och efter däcket gav det dåliga vägar och kostade tid. Femme jobbade dock bra- men på video kan jag se att mina handlingmissar kostar mer än jag trodde när jag var på plats. Vi kom i mål nollade.

Excel hade rejält tryck! Hon gick som ett skållat troll och det hjälpte att sparka bort kockorna från sulorna på skorna! Faktum är att en handlingsmiss gjorde att jag fick klockren väg på ett ställe- har nog aldrig hänt förr- att en miss ger fördel!!! Självklart kan loppet hämta tid på några ställen- speciellt efter däcket och min sena serpentin- men det var ett bra lopp som Excel skötte med bravur.

Insatsen räckte till vinst med Excel och 8:e plats med Femme (hon gick in ca 0,8 sek efter Excel så det var tight). På plats var jag sjukt missnöjd med den placeringen på Femme. ( Detta får jag skriva på min blogg utan att någon annan tar illa upp hoppas jag?) Placeringen räckte inte ens till SM-pinne och det hela kändes lite hopplöst eftersom tiderna på senaste tävlingen varit lite i bakkant av vad jag vet att vi kan. Det var faktiskt inte förrän hemma när jag analyserade loppen som jag ser att Femme verkligen påverkas av mina halkningar och missar. Hon går bitvis riktigt bra och har fint tryck där hon tillåts.

Agilityloppet. En ganska öppen bana. 

Femme. River 4:e hindret pga mig och jag passar på att ta om balansen där hon drog innan OK.Kör därefter på och får mycket bra vägar, gunga av kanonklass och bra tryck. Ett bra lopp. Detta är inte första gången Femme går bättre efter vart. Det är precis som att hon är osäker första loppen och sedan kommer in i miljön. Det såg jag på tiderna i Finland, Oxie, Rättvik och även om det inte blev någon tid i Oxelösund så tror jag att det var en bra, konkurrenskraftig tid. Mer tävling alltså!

Excel river första hindret (märkligt) och jag tar om balansen för att extra stadgaträna när loppet var kört. Söta Ellen!

Här kan ni se hopploppen efter varandra. Sedan dog kameran och Kristian filmade med mobilen. Ska försöka trolla upp dem också.





Nu är jag laddad för tävling i Knivsta på lördag! Ska bli roligt att tävla för de finska domarna. Hoppas på riktigt jävliga banor- med teknikkänslighet där man är rökt om man viftar fel. Då jävlar ska jag visa vad Femme och jag kan! ;)  Och Excel såklart...som inte gör några fel på träningarna utan är grymt stabil. <3


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag gillade din andra hoppbana mycket, inte kände jag att jag halkade heller och jag är fortfarande dönöjd över att jag vågade serpentina slalom och hindret efter :)



På den första banan kan man säga att vi tog liiite fler hinder än vad du hade ritat in :)

2010-05-12 @ 00:11:13
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Elida

Tjena!

Klart att du får skriva så i din egen blogg.

Du är ju inte mer än tävlingsmänniska:-)

Bra jobbat att nolla trots halkningarna.

Kommer du även att lägga ut banorna från Märsta?

Vi hörs kram!

2010-05-13 @ 19:07:39
URL: http://www.freewebs.com/mira-java
Postat av: Eva

Härligt med vinsten, där satt den! Grattis! :)

2010-05-14 @ 00:10:59
URL: http://seglinge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0