En dag i Knivsta


Eftersom jag inte anmälde i tid så fick jag efteranmäla till lördagens tävling i Knivsta, vilket jag var glad för.
Dagen bjöd på sol och solbränna och många timmar bredvid banan. Agility är en sport som tar tid- det är bara att gilla läget. Arrangörerna är dock mycket proffsiga, annars hade lördagens arrangemang ännu pågått! :D

Excel

Jag kan bara säga en sak: vinterns träning har bannemej gett resultat. Jag vet inte om jag tycker Excel har varit såhär stark och haft sådant här tryck någonsin? Hon känns perfekt i kroppen ( tycker Maria också) och hon är helt supertaggad.

Första loppet var helt galet. Det var som att köra Excel för 5-6 år sedan. Hon sprang som en dåre och tog alla hinder hon såg utan att lyssna- drog på slalom som stod säkert 10 meter bort, hoppade ur efter halva och jag beslöt mig för att det var dags att gå av planen när vi diskat oss tre gånger! Excel var bara SÅ jäkla nöjd med livet att hon sket i mig och gjorde hindren själv! ;) Banan föll mig i smak dock- synd att vi inte hann visa vad vi kunde! ;)

Andra loppet. En bana som radade upp svaghetsprövning efter svaghetsprövning för Excel och mig och var relativt enkelspårig. Excel var som en missil och jag gjorde mitt bästa för att försöka styra. Jag blev sen på en del ställen och en sväng blev inte alls som jag tänkt- men jag sprang för livet för att ta mig i mål. Och det gjorde vi . Tiden räckte till en andra plats vilket jag är mycket nöjd med eftersom jag trodde tiden skulle ha runnit iväg ännu mer, men Excel är snabb på balanshindren vilket troligtvis räddade oss från att halka ned ännu längre! 

Tredje loppet, en hoppbana. Helt klart en annorluna bana. Jag är så sned på mig själv när jag tänker tillbaka. Det som hände får inte hända, jag misslyckades i min "uppvärmning" på en punkt.. det ska inte hända igen- jag lovar dig, Excel. <3.
Alltså. Helvete vilket lopp! Allt stämde, Excel gick så jäkla snabbt och lyhört, vägarna var supervassa och jag körde med autopilot och hörde publiken säga "snyggt, jobba nu..hela vägen". När det är så är det verkligen så jävla kul!!!!! Så kom vi till min punkt i uppvärmningen där jag slarvade och vips så hade Excel givetvis tagit kurs på fel hinder.. Disk. Attans. Excel och jag gör så sällan så bra som tredje loppet, men nu var det 100 procent mitt fel att vi diskade oss. Det är sådana lopp som det tredje som gör att man vill fortsätta köra agility! Det är den känslan man vill åt. Tyvärr får  jag aldrig veta HUR bra loppet var eftersom vi diskade oss, men Excel är fanemej på språng- DET vet jag. <3

Femme

Min lilla svarträv gjorde sitt bästa, men det räckte inte till. Rivning och en disk i första loppet och sedan gick hon ur slalom i andra klassen vilket fortfarande stör mig. Har tränat slalom som en tok och självklart är det inga problem hemma. Men hemma räcker det inte att vara duktig. Tredje klassen gick fint fram till ett ställe där jag slarvade med att plocka in henne över ett hinder. Eftersom Femme troligtvis är rädd för att göra fel så sprang hon hellre förbi än att hoppa- vilket givetvis är ett problem. Men, men.

Det kommer fler tävlingar och jag hoppas att vi tar oss ur tävlingssvackan som vi varit i sedan några månader. Det slog mig just att hon löpte i Mars och inte har gått bra sedan dess. Om detta har ett samband vet jag ej, men jag ska vara observant på det. För Femme har haft bättre tryck tycker jag och detta trots att träningen verkligen är enkel och ganska kravlös för henne.


Joplins fanclub har två medlemmar. Det är jag och husse. Och för de som inte ingår i fancluben kan jag berätta att Joplins juvertumörer är godartade och att hon är pigg som en lärka! :D


Ta hand om er allesammans och tack till er som frågat om bästaste Joplin!!

Kommentarer
Postat av: Elida

Vad härligt att Joppe är på bättringsvägen och framförallt att tumörerna var godartade!

Tävlingssvacka är aldrig kul:-(

Men det är bara arr BRYTA ihop och komma igen!

2010-05-16 @ 20:15:45
URL: http://www.freewebs.com/mira-java
Postat av: Helena, Jill och Wick

ÅHHHH - Det var det bästa med dagens inlägg!

Poppe-Loppe!! <3

2010-05-16 @ 21:50:21
URL: http://www.nogg.se/helenaholm
Postat av: Åsa

Tror nog att den där fan-cluben har lite fler medlemmar!!! Härligt att allt verkar bra med den söta och häftiga!

2010-05-16 @ 23:02:58
URL: http://soltorp.com
Postat av: Eva

Härlig attityd Veronica! Storformen är på ingång!



Tack till både dig och Kristian för all hjälp på eftermiddagen!

Kram

2010-05-17 @ 09:18:40
URL: http://seglinge.se
Postat av: Maria

Joppe har måååånga medlemmar i sin fan-club! Många som håller både tassar och tummar för att hon ska vara i form för ett SM till.

2010-05-19 @ 18:09:35
URL: http://finnbogarden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0